Pauligin vuosikertomus 2020: Uuden vastuullisuusohjelman voimin kohti kestävämpää ruuan tulevaisuutta myös poikkeusaikana

23.04.2021

Pauligin vuosikertomus 2020 on julkaistu yhdessä vastuullisraportin kanssa. YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin pohjautuva vastuullisohjelma julkaistiin noin vuosi sitten ja nyt käsillä on ensimmäinen vastuullisuusraportti ohjelman julkistuksen jälkeen.

Olemme Gold&Greenillä ylpeitä voidessamme olla mukana tällä kunnianhimoisella kestävän kehityksen matkalla! Osana Pauligia olemme sitoutuneet kestävän kehityksen strategiaan ja pitkän aikavälin tavoitteisiin, mukaan lukien tieteeseen perustuvat ilmastotavoitteet. Työmme jatkuu kohti yhteistä tavoitetta tulla alan vastuulliseksi edelläkävijäksi.

Vastuullisuus on kiinteä osa Pauligin kasvustrategiaa ja yhtiön tavoitteena on tulla alan vastuulliseksi edelläkävijäksi. Vastuullisuusohjelmassa on kolme vuoteen 2030 ulottuvaa ydintavoitetta:

1. 70 % yrityksen liikevaihdosta tulee tuotteista ja palveluista, jotka mahdollistavat ihmisten ja planeetan terveyden ja hyvinvoinnin.
  2. Vähennämme kasvihuonekaasupäästöjä omassa toiminnassamme 80 % ja arvoketjussamme 50 % vuoden 2018 lähtötasoon nähden. Kaikki pakkauksemme ovat kierrätettäviä ja valmistettu uusiutuvista tai kierrätetyistä materiaaleista.
  3. 100 % korkean riskin alueiden raaka-aineista tulee vastuullisista, ulkopuolisten tahojen varmentamista lähteistä.

Ohjelmasta johdetut strategiset vastuullisuusaloitteet vuosille 2021-2023 ovat osa yhtiön kasvustrategiaa.

Gold&Greenin® kohokohdat vuonna 2020:

• Lanseerasimme Delikaura™ -tuoteperheen, uudenlaisen käyttövalmiin kasviproteiinin, joka monipuolistaa edelleen Gold&Green® -tuotevalikoimaa ja auttaa kuluttajia löytämään enemmän kasvipohjaisia vaihtoehtoja.
  • Teimme myös historiaa lanseeraamalla Nyhkökauran® Yhdysvalloissa ammattilaiskeittiöjakelijan Syscon valikoimissa.
  • Järvenpään Gold&Green® tehtaamme siirtyi uusiutuvan tuulivoiman hankintaan, mikä vähensi tuotannon kasvihuonekaasupäästöjä 96%.
  • Tiimimme on ollut alusta asti hyvin monikulttuurinen. Vuonna 2020 70 työntekijäämme edusti 18 kansallisuutta! Tämä on meille uskomattoman arvokasta, koska monimuotoisuus auttaa meitä näkemään asioita eri näkökulmista ja parantaa näin yrityksemme kykyä luoda uusia maailmanluokan innovaatioita ja muuttamaan maailmaa yksi ateria kerrallaan.

Lue lisää uudesta Pauligin vuosikertomuksesta ja seuraa matkaamme kohti ruoan kestävää tulevaisuutta uusilta Gold&Green® vastuullisuussivuilta: www.goldandgreenfoods.com/sustainability (suomenkielinen sivu aukeaa toukokuun aikana) tai Paulig Groupin sivuilta Vastuullisuus elintarvikealalla | Paulig Group